Diferencia entre revisiones de «Usuario:Andoni.beristain»
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* "Volume Ray Casting in WebGL"; J. Congote, L. Kabongo, A. Moreno, A. Segura, A. Beristain, J. Posada, O. Ruiz; Computer Graphics; chapter 9; pp. 157-178; INTECH (2012). ISBN: 978-953-51-0455-1 | * [http://www.intechopen.com/books/computer-graphics/volume-ray-casting-in-webgl "Volume Ray Casting in WebGL"]; J. Congote, L. Kabongo, A. Moreno, A. Segura, A. Beristain, J. Posada, O. Ruiz; Computer Graphics; chapter 9; pp. 157-178; INTECH (2012). ISBN: 978-953-51-0455-1 | ||
* "Volume Visual Attention Maps (VVAM) in Ray-Casting Rendering"; A. Beristain, , J. Congote, O. Ruiz; Studies in health technology and informatics; 173; pp. 53-57. Feb 2012. | * "Volume Visual Attention Maps (VVAM) in Ray-Casting Rendering"; A. Beristain, , J. Congote, O. Ruiz; Studies in health technology and informatics; 173; pp. 53-57. Feb 2012. |
Revisión del 12:16 1 jul 2012
Andoni Beristain Iraola
Current research
- Interactive Ray-casting based direct volume rendering for medical image analysis
- Visual Analytics
- Illustrative Visualization
- Importance based visualization
Research interests
- Visual facial expression recognition
- Computer Vision
- Interactive Multimedia Tabletops
- Hand gesture based interaction
Publicaciones // Publications
2012
- "Volume Ray Casting in WebGL"; J. Congote, L. Kabongo, A. Moreno, A. Segura, A. Beristain, J. Posada, O. Ruiz; Computer Graphics; chapter 9; pp. 157-178; INTECH (2012). ISBN: 978-953-51-0455-1
- "Volume Visual Attention Maps (VVAM) in Ray-Casting Rendering"; A. Beristain, , J. Congote, O. Ruiz; Studies in health technology and informatics; 173; pp. 53-57. Feb 2012.
- "A Pruning Algorithm for Stable Voronoi Skeletons"; A. Beristain, M. Graña., A. González; Journal of Mathematical Imaging and Vision; 42(2-3); pp. 225-237. Feb 2012.
2010
- "Pruning algorithm for Voronoi Skeletons"; A. Beristain, M. Graña.; IET Electronics Letters; 46(1); pp.39-41.January 2010 draft.
- "An stable skeletonization for tabletop gesture recognition"; A. Beristain, M. Graña; Computational Science and it applications, Proc. ICCSA 2010, Part I, LNCS 6016, pp. 610-621. Springer, Heidelberg (2010) ISBN 978-3-642-12155-5.
- "Interactive Multimedia Tabletops (IMT) for Casual Users"; A. Beristain, M. Graña; Trends in Practical Applications of Agents and Multiagent Systems; Advances in Intelligent and Soft Computing, 71, Springer Verlag. pp. 681-688, ISBN 978-3-642-12432-7.
2009
- "Emotion Recognition Based on the Analysis of Facial Expressions"; A. Beristain, M. Graña.;New Mathematics and Natural Computation (NMNC), 2009, 5, pp. 513-534. draft
2006
- "Innovae Emotional Trainer: an Interactive System to Measure People’s Acting Skills"; A. Beristain, P. Ayala, M. Pajares, M. Graña.; Proceedings of the IEEE International Conference on Virtual Environments, Human-Computer Interfaces, and Measurement Systems, pp. 172-177 (VECIMS 2006). A Coruña (Galicia)
- "Creación de una base de datos emocional bilingüe y multimodal"; Juan M. López, Idoia Cearreta, Nestor Garay, Karmele López de Ipiña, Andoni Beristain. Interacción 2006. Puertollano (Ciudad Real).
Contact
- E-mail:
- Phone: (+0034) 943 01 8047
- Postal address:
- Att: Andoni Beristain
- Grupo de Inteligencia Computacional
- Fac. Informática, Lab. 307
- Universidad del País Vasco (UPV/EHU)
- Paseo Manuel Lardizabal 1 - 20018 Donostia(Guipuzcoa) - Spain
Referencias en el groupware
Trabajo realizado durante el doctorado sobre reconocimiento automático de expresiones faciales. [1]
Trabajo realizado durante el doctorado para la tesis sobre tabletops [2]
Enlaces // Links
- "The HUMAINE Portal. Research on Emotions and Human-Machine Interaction"
- "Natural User Interface Group (NUI Group)"
Resultados Varios // Miscellaneous Results
- Código fuente // Source code
- Implementación de cómputo del Medial Axis en C++ basado en la Transformada de la Distancia // Medial Axis computation implementation in C++ based in the Distance Transform
- Código Matlab para computar el esqueleto y el grafo de esqueleto para una imagen 2D // Matlab code to obtain the skeleton and skeleton graph of a 2D image
- Lecturas // Readings
- Bases de datos // Databases
- Base de datos de imágenes de gestos manuales orientado a interacción con Mesas Interactivas Multimedia // Hand gesture image database for the interaction on Tabletops
- Copia de respaldo de base de datos de imágenes para comprobación del rendimiento de clasificadores de formas // Backup of an image database used as a benchmarking for shape based pattern recognition algorithms